החיים שאחרי הפרעות אכילה מסוג התמכרות לאוכל

טיפים

הקושי לשמור על משקל תקני, אחרי ההחלמה מהפרעות אכילה מסוג התמכרות לאוכל, הוא שכיח מאוד, לכן אספנו כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להתמודד עם החיים שאחרי ולשמור על משקל טוב מבלי לחזור לתהום של הפרעות אכילה כאלה ואחרות:

1.                     אחרי החלמה מהפרעות אכילה מסוג התמכרות לאוכל, מומלץ להכין טבלת מעקב שבועית שבאמצעותה תוכלו להבין מה הם הרגלי האכילה שלכם, מה אתם עושים טוב, מה אתם עושים לא טוב ואיזה נקודות עליכם לשפר על מנת לשמור על המשקל שהצלחתם להגיע אליו.

2.                     כאשר אתם מחלימים מהפרעות אכילה מסוג התמכרות לאוכל כמו גם אחרי ההחלמה, יש לשבת לאכול ברוגע מבלי שאף אחד או שום דבר מלחיץ אתכם מהצד

3.                     בזמן ארוחה כאשר סובלים מהפרעות אכילה מסוג התמכרות לאוכל וגם לאחר ההחלמה מהפרעות אכילה אלה, יש לשבת לאכול כאשר שום דבר אחר לא מעסיק אתכם, הימנעו לביצוע כל פעולה אחרת במהלך הארוחה.

4.                     אנשים שסובלים מהפרעות אכילה מסוג התמכרות לאוכל ובכלל גם כל אדם אחר, יש לאכול לאט לאט ולא למהר ולבלוע את כל הצלחת

5.                     כאשר מחלימים מהפרעות אכילה מסוג התמכרות לאוכל יש ללמוד לאכול בצלחות וקערות קטנות יותר על מנת ליצור תחושה של שפע כאשר יושבים לאכול, מכיוון שבהרבה מהמקרים החולה "אוכל על העיניים", כאשר העין רואה צלחת מלאה היא מעבירה את התחושה של השפע גם לקיבה ויוצרת תחושה של שובע לאחר כמות קטנה יותר של מזון

6.                     כאשר מתמודדים עם הפרעות אכילה מסוג התמכרות לאוכל מומלץ להימנע מלהוסיף מאכלים נוספים אל המנה העקרית, במקרים בהם אתם מרגישים כי אתם חייבים לאכול עוד משהו עם הבשר (לדוגמא) הוסיפו קערת סלט קטנה.

7.                     כאשר נאבקים עם הפרעות אכילה מסוג התמכרות לאוכל מומלץ להקל על עצמכם על ידי המנעות מכניסה לאזור המטבח או לאזורים אחרים בבית שיש בהם אוכל לדוגמת המזווה, על מנת להקטין את הסיכוי ל"נפילה" וחזרה אחורה בהתמודדות עם הפרעות אכילה אלה

8.                     עבור אנשים הסובלים מהפרעות אכילה מסוג התמכרות לאוכל נמליץ ללכת לערוך קניות בסופר או כל קניה כזו או אחרת של אוכל במצב שהם שבעים ואין כמיהה לאוכל

9.                     במהלך ההתמודדות עם הפרעות אכילה מסוג התמכרות לאוכל ולאחר ההחלמה נמליץ "להסתיר" מעצמכם את האוכל, כלומר הקפידו להכניס את כל המאכלים ה"מפתים" לתוך הארונות והמגירות על מנת שהפיתוי יהיה קטן יותר והאוכל לא יקרוץ לכם בשעות בהם אתם לא אמורים לאכול

10.                 כאשר מתמודדים עם הפרעות אכילה מסוג התמכרות לאוכל מומלץ לחפש עיסוק לשעות הפנאי, כזה שיעסיק אתכם בזמן שבעבר הייתם ממלאים באכילה, כלומר כאשר משעמם לכם, או כאשר אתם עצובים חרדים, בודדים מתוסכלים כועסים או כל תחושה אחרת שעליה נדרש לאחר מכן פיצוי (אוכל), מצאו תחביב שירגיע אתכם שתאהבו ושיגרום לכם לפנות אליו בשעות משבר כאלה ואחרות במקום אל האוכל.

11.                 בני אדם שמתמודדים עם הפרעות אכילה מסוג התמכרות לאוכל, חייבים למצוא לעצמם דרך שונה ל"תגמול" עבור המעשים הטובים שהם עושים. כלומר, אדם שסובל מהפרעות אכילה מסוג התמכרות לאוכל, עשה דבר כלשהו ועכשיו הוא מרגיש שבגלל שהוא עשה את האקט הזה מגיע לו גמול, כי הוא היה "ילד טוב" לכן הוא פונה אל דרך האוכל ומגדיל את הפרעות אכילה אלה על ידי פיצוי של עצמו במזון, מצאו דרך אחרת לתגמל את עצמכם כמו אמבטיה טובה, מסז' מפנק, ציור, מוסיקה או כל דבר אחר שיעשה לכם הרגשה טובה.

12.                 על מנת להצליח להתמודד עם הפרעות אכילה מסוג התמכרות לאוכל אתם מוכרחים להכניס לסדר היום שלכם פעילות ספורטיבית באופן יום יומי !

13.                 לצורך הצלחת תהליכי השיקום מהפרעות אכילה מסוג התמכרות לאוכל, יש להימנע מלהישקל למעלה משקילה אחת שבועית!

14.                 על מנת להתגבר על הפרעות אכילה מסוג התמכרות לאוכל באמת תקבעו לעצמכם יעדים שאותם תרצו לשפר או לשנות בהרגלי האכילה הקיימים שלכם, על ידי הצבת יעדים אלה תבצעו שינויים קטנים קטנים כל פעם ותהיו סבלניים, שינויים כאלה, כמיוחד אחרי שנים רבות של החיים על הפרעות אכילה אלה, הם דבר שאורך זמן ועל כן תאלצו לעבוד קשה כדי לשנות את הרגלי האכילה שלכם, קבעו יעדים והתמידו בהם! גם אם קצת קשה..

פורסם בקטגוריה הפרעות אכילה מסוג התמכרות לאוכל. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.