איך להילחם בהפרעות אכילה

אכילה מהירה לא מועילה ל- הפרעות אכילה ובנוסף גם מכניסה אוויר לבטן מה שגורם לילד להראות נפוח עוד יותר. הוו עבורו דוגמה אישית והראו לו כיצד לאכול נכון. זהו עוד צעד שנלחם ב- הפרעות אכילה. כמו כן עוד צעד חשוב בלחימה מול הפרעות אכילה יש להגביל את האכילה למטבח בלבד. למדו את הילד כי אסור לטייל עם האוכל בבית ואסור לאכול ישירות מסירים. חשוב מאוד שתלוו את הילד בשינוי זה. אכילה מסודרת שמתבצעת מהצלחת תעזור לילד להילחם בתופעות של הפרעות אכילה. נסו להחזיק בבית מאכלים בריאים יותר ופחות מתוקים. כל מוצר מתוק או ממתק הוא פיתוי שלעיתים ילד עם הפרעות אכילה לא יכול לעמוד בו. נסו להימנע מלקנות מוצרים כאלו אשר יפתו את הילד ויפגעו במלחמה ב- הפרעות אכילה. במקום זאת קנו לילד מאכלים טעימים שתורמים לו תזונתית ולא פוגעים בה. עוד צעד חשוב מאוד בלחימה נגד הפרעות אכילה הוא להכניס ארוחות ביניים. בין הארוחות הגדולות יש להכניס ארוחות קטנות יותר שבהם יוגשו רק ירקות ופירות כמו גם חטיפי בריאות שונים. כך הילד לא יגיע לארוחה הגדולה כשהוא מאוד רעב, ועשיתם עוד צעד להכרעת הפרעות אכילה אצל ילדיכם.

בכל הנוגע לשתייה אצל ילדים עם הפרעות אכילה חשוב מאוד ללמד ולהרגיל את הילד שלכם לשתות אך ורק מים. מים הם השתייה המרווה ביותר לא כמו מיצים ובטח לא משקאות תוססים, ולכן חשוב שתראו לו כי גם אתם שותים רק מים ואל תכניסו לביתכם מיצים שונים. לעיתים קרובות ילדים עם הפרעות אכילה נוטים לאכול גם כשהם לא רעבים אלא צמאים, מכיוון שה- הפרעות אכילה מונעות מהם להבין את ההבדל. כמו כן חשוב לשמור על ילד מעוניין ולא משועמם מכיוון שרוב הילדים עם הפרעות אכילה כמו עודף שומן או משקל נוטים לאכול יותר כאשר הם משועממים וחסרי מעש.

פורסם בקטגוריה הפרעות אכילה אצל ילדים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.